Jobbig självinsikt i skrivande stund...

image21

Såg den här ganska konstiga bilden i tidningen idag. Egentligen gillar jag inte när dom fotar mindre perfekta kroppsdelar på nästan perfekta kändisar, typ celluliter och bristningar, och fläker upp närbilder i alla kändisblaskor men det här var ju lite skummare än celluliter, och framförallt ovanligare. Armhålor är kanske inte vanligtvis jättevackra, inte mina heller, men så där ser dom ändå oftast inte ut.

När vi var i Turkiet i somras kollade jag på hotellets enda icke-tyska tv-kanal, en turkisk kanal där det nästan uteslutande var smaskigt kändisskvaller. De filmade kändisar på stranden och ryckte upp dörrar till provhytter för att zooma in celluliter, som de var helt fixerade av. Kändisarna (bara kvinnor såklart) fick sedan en kort stund att, rosenkindade och med stissiga ögon, försvara bristerna på sina kroppar. Jag fattar ju inte turkiska men det var verkligen som att de bad om ursäkt för sin glåmiga hy eller celluliter.

En sångerska hittade dom på stranden där stackarn legat och försökt se anonym ut medan hon fixade till solbrännan. När hon upptäckte kamerateamet sprang hon, då jagade dom henne. Hon sprang för att slippa bli filmad osminkad. När hon insåg att de var för många för att hon skulle kunna komma undan stannade hon, försökte le stort, drog ner de stora solglasögonen så långt som möjligt över den inte helt perfekta hyn, och låtsasskrattade sådär svettigt som man gör om man blir påkommen med att snatta, medan kameran zoomade in hennes lite finniga kinder. Sedan poppade det upp en bild på henne jätteuppsminkad på nån gala brevid stillbilden på henne osminkad på stranden. Typ "SHIT! Kolla skillnaden!".

Jag tyckte så jävla synd om henne. På ett sätt är det väl positivt att man får se att kändisarna inte alltid är helt perfekta men kom igen, integritetskränkning royal... Som när stackars Britney var troslös på väg ur bilden och hennes underliv överdokumenterades och blev kallat "äckligt", "fult" och allt möjligt annat i media. Kvinnors kroppar är fortfarande allmän egendom. Och nu medverkade jag visst till det med armhålebilden ovan. Jag måste verkligen säga upp min prenumeration på "Veckans NU"...

Kommentarer
Postat av: Susie Kate Mela

Hjälp! vad har hänt där??

2007-10-30 @ 23:26:34
URL: http://candykate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0