Jag älskar 'Footballers Wives'

image17

Jag älskar underbart trashiga engelska såpan "Footballers' Wives". Den går typ kl 03 eller nåt på natten så det är bara när man har riktig insomnia som man får njuta sinnessjukt overkligt drama, trashig glamour och extremsminkade 40-plus kvinnor som skramlar omkring begravda i sju kilo smycken och tolv lager brun-utan -sol och skriker "you cow!" efter varandra. Dom blir osams, sams med baktanke, försöker mörda varandra, mördar sina makar med sex och ligger med rätt gubbar för att strategiskt nå sina mål. Såpan innehåller precis allt en såpa ska- otrohet, falskspel, koma, grälla färger, olösta mord, utpressning och fejkade graviditeter.

image18

Min favorit är Tanya Turner som konstant hookar unga fotbollspelare vid sidan om sin på-och-av-hatrelation till en riktigt äcklig maktsnubbe som blåser henne lika ofta som hon honom. Hon har extremt långa naglar, plastigt löshår, babyblå ögonskugga upp till ögonbrynen, tjugo lager mascara och knallrosa läppstift. Hon är ondast av tjejerna, mest beräknande, men ändå den som råkar mest illa ut och därför den man sympatiserar mest med.

image19
Tanya förgiftar svinet Frank Laslett för att komma över hans aktier i fotbollslaget.


Jag har aldrig pallat att kolla på typ "Days of our Lives" eller "Glamour" där dom pratar högt för sig själv och inget händer. Dessutom är det där äckliga rosa kaffefiltret över kameralinsen hela tiden så allt ser äckligt brunt-rosa ut i dom serierna. Footballers' Wives har allt jag vill ha, faktum är att jag inte kollar på nåt utan grälla färger (förutom "Jordan- rättsläkare", patetisk tv-nörd jag vet) annars ska det vara tecknat eller färgglada serier med färgglada människor.

image20
Kan man göra annat än älska det här?

Kommentarer
Postat av: eric

check out flight of the conchords.. rolig serie som fan..

2007-11-05 @ 16:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0