hockeykillar-mode


Jag och mina vänner satt på ett ställe (för misärartat för att nämnas vid namn och ett besök dit hör verkligen inte till vanligheterna) en lördagkväll för inte så länge sen. Vid bordet brevid oss sitter ett gäng muppar, skrikiga irriterande muppar med fettigt hår och fula halsdukar. Det var hockeykillar. A dom här stjärnorna, i alla fall, skrek och körde egna hejarramsor, det var typ inte ens musik på stället som dom hördes ju en del. Johanna blev skitsur och sa typ "Ursäkta, kan ni hålla kärften, ni är jävligt irriterande" med värsta aggressiva rösten vilket var sjukt roligt för dom blev helt försigkommna när en tjej fräste dom på plats. Det är underbart när hon är kaxig för hon är ju oftast jättesnäll och rar. Efter det satt killarna och försökte kolla hotfullt på oss resten av kvällen. Läskigt. Här är en bild från typ fem minuter senare, Johanna ser fortfarande lack ut och jag ser typ hotfull och lite full ut. Annars var det en trevlig kväll i ett stort sällskap.

image11

Kommentarer
Postat av: johanna

ha ha!! hade typ förträngt den där kvällen, men faan vilka jävla idioter de där bönderna från halmstad var. vilka miserabla liv! det är väl så där de festar i deras lilla bondhåla, det är ju viktigt att hela tiden hävda sig när man har mindrevärdeskomplex.. Älskar din grymma blogg vännen! jag och min baby läser den så fort vi kommer ihåg. puss!

2007-10-07 @ 18:21:23
Postat av: Katarina

Now now, tycker inte vi behöver lägga någon skuld på landsort här (se missellens tidigare inlägg om ett par osedvanligt otäcka stockholmare...) men bra att du fräste ifrån! Gubbslem som gubbslem - ska få det de förtjänar, oavsett härkomst.

2007-10-10 @ 14:25:19
Postat av: johanna

ja du har så rätt. det där lät ju lite rasistiskt mot landsortsmänniskor! är lite ovan med blogg, hade inte en tanke på att andra kan läsa vad man skriver... kommentaren var riktad till ellen som känner mig och vet att jag inte menar så illa som det låter :) men jag ber om ursäkt om jag trampade någon på tårna!

2007-10-11 @ 21:33:39
Postat av: ellen

hehe, johanna är ju från Östersund så hon har rätt att vara lite "rasistisk", iaf mot halmstadsbor. Norrlänningar är ju en helt annan sak! :)

2007-10-13 @ 16:09:08
URL: http://missellen.blogg.se
Postat av: ellen

hehe, johanna är ju född i Östersund så hon har rätt att vara lite "rasistisk", iaf mot halmstadsbor. Norrlänningar är ju en helt annan sak! :)

2007-10-13 @ 19:03:06
URL: http://missellen.blogg.se
Postat av: katarina

Hehe, ja vi norrlänningar är som sveriges botten lite känsliga för att bli trampade på... Hör förresten inte Östersund också till Norrland? ;)

2007-10-21 @ 20:22:08
Postat av: ellen

jo! det gör det. Och där kommer min mamma ifrån också så jag har också rätt att vara lite sådär nedlåtande mot folk från andra mindre städer. Eller... Eh, nästan... Man menar ju inget egentligen, jag har ju mest fördomar och hat mot stockholmare egentligen. Asså dryga jävlar med äcklig dialekt och storstadsföreställningar fast den här stan är en liten håla i jämförelse med riktiga storstäder... Äckliga bandyidioter och Muf:are från villaområdena, vidriga brats från innerstan, och trista, otrevliga typer från överallt i den här stan. Och det står jag för! :)

2007-10-22 @ 17:47:06
URL: http://missellen.blogg.se
Postat av: Katarina

Det är kort och gott folk i gemen som är störande, oasett från vilket område. Människor är verkligen jobbiga!
Som dom säger i Seinfeld:
-People!
-I know, people!
*suckar och himlar med ögonen

2007-10-23 @ 13:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0